Poradnik konsumenta

Upadłość biura podróży Millennium Travel. Czy jego klienci mogą liczyć na zwrot poniesionych kosztów?

Kilka dni temu firma Millennium Travel International oznajmiła, że jest niewypłacalna.  Co to oznacza dla klientów tego biura podróży? Dowiesz się u nas!

Czytaj więcej

Wynagrodzenie chorobowe – kto może je otrzymać i ile wynosi?

Wynagrodzenie chorobowe mogą otrzymać osoby, które podlegają ubezpieczeniu chorobowemu – dobrowolnemu lub obowiązkowemu. Prawo do niego nabywa się po tzw. okresie wyczekiwania, czyli czasie nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego.

Czytaj więcej

Apple Pay – czy płatności telefonem są bezpieczne?

Płatności mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Wszystko, co ułatwia i przyspiesza proces płatności za zakupy, przyjmuje się w naszym kraju niemal od ręki. Podobnie było z płatnościami Apple Pay, które wprowadzono w drugiej połowie czerwca 2018 roku. Oto najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem tych transakcji.

Czytaj więcej

Jak założyć sklep internetowy – Analiza e-commerce cz. 4

Jak założyć sklep internetowy od zera – wybór formy działalności i opodatkowania, sklep internetowy od strony technicznej. Co warto wiedzieć na początku?

Czytaj więcej

Decyzje zakupowe – Analiza e-commerce cz. 3

Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe w internecie, jak na chęć zakupu wpływa koszt produktu i opcje dostawy?

Czytaj więcej

Rękojmia, gwarancja, reklamacja – czym się od siebie różnią

W momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.

Czytaj więcej

Płatności online – Analiza e-commerce cz. 2

Na czym polegają płatności w internecie, jak ich dostawcy dbają o bezpieczeństwo użytkowników i który rodzaj płatności wybrać do sklepu internetowego?

Czytaj więcej

E-commerce w Polsce – Analiza e-commerce cz. 1

Ta forma działalności wymaga intensywnej promocji w internecie, ale jej zaletą jest ogromny zasięg, obejmujący wszystkich internautów. Jak kształtuje się obecnie rynek e-commerce w Polsce i jaka jest jego przyszłość?

Czytaj więcej

BIG rejestr długów – czego możesz się z niego dowiedzieć?

Jakich informacji dostarcza BIG rejestr długów? Kto i kiedy może tam trafić, co wpis w BIG mówi o przedsiębiorcy lub osobie prywatnej? Dowiedz się więcej.

Czytaj więcej

Zanim podpiszesz umowę – jak sprawdzić przedsiębiorcę

Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes i rozważamy współpracę z kontrahentem, czy jesteśmy osobami fizycznymi, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, powinniśmy brać pod uwagę, że wcześniejsze sprawdzenie przedsiębiorcy może uratować nas przed wieloma nieprzyjemnościami i przede wszystkim – stratami finansowymi. Jak sprawdzić przedsiębiorcę w kilkanaście minut, bez wychodzenia z domu?

Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi