Poradnik konsumenta

Decyzje zakupowe – Analiza e-commerce cz. 3

Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe w internecie, jak na chęć zakupu wpływa koszt produktu i opcje dostawy?

Czytaj więcej

Rękojmia, gwarancja, reklamacja – czym się od siebie różnią

W momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.

Czytaj więcej

Płatności online – Analiza e-commerce cz. 2

Na czym polegają płatności w internecie, jak ich dostawcy dbają o bezpieczeństwo użytkowników i który rodzaj płatności wybrać do sklepu internetowego?

Czytaj więcej

E-commerce w Polsce – Analiza e-commerce cz. 1

Ta forma działalności wymaga intensywnej promocji w internecie, ale jej zaletą jest ogromny zasięg, obejmujący wszystkich internautów. Jak kształtuje się obecnie rynek e-commerce w Polsce i jaka jest jego przyszłość?

Czytaj więcej

BIG rejestr długów – czego możesz się z niego dowiedzieć?

Jakich informacji dostarcza BIG rejestr długów? Kto i kiedy może tam trafić, co wpis w BIG mówi o przedsiębiorcy lub osobie prywatnej? Dowiedz się więcej.

Czytaj więcej

Zanim podpiszesz umowę – jak sprawdzić przedsiębiorcę

Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes i rozważamy współpracę z kontrahentem, czy jesteśmy osobami fizycznymi, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, powinniśmy brać pod uwagę, że wcześniejsze sprawdzenie przedsiębiorcy może uratować nas przed wieloma nieprzyjemnościami i przede wszystkim – stratami finansowymi. Jak sprawdzić przedsiębiorcę w kilkanaście minut, bez wychodzenia z domu?

Czytaj więcej

Jak sprawdzić, czy firma ogłosiła upadłość i ustrzec się przed stratami

Według statystyk w ciągu ostatnich lat liczba upadłości wzrosła, a specjaliści szacują, że ta tendencja będzie się jeszcze przez pewien czas utrzymywać. To ważna informacja nie tylko dla przedsiębiorców, którzy chcą ocenić ryzyko prowadzenia biznesu, ale także dla konsumentów, korzystających z usług różnych podmiotów. Jak sprawdzić, czy firma ogłosiła upadłość i ustrzec się przed niekorzystną współpracą?

Czytaj więcej

Lojalność konsumencka – dlaczego firmom na niej zależy i jak możesz na tym skorzystać?

Producenci i sprzedawcy dwoją się i troją, by zyskać lojalność klientów. Jak więc budowana jest lojalność konsumencka i jak sam konsument może skorzystać z takich działań marki?

Czytaj więcej

Dotacje z urzędu pracy – kto i ile może otrzymać na start działalności?

Dotacje z urzędu pracy to jedna z bardziej atrakcyjnych form wsparcia przedsiębiorczych osób. Ci, którzy chcieliby spróbować pracy na własny rachunek i uniezależnić się od pracy etatowej, mogą rozpocząć działalność z bezzwrotnym kapitałem w wysokości nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto dokładnie może starać się o te środki i jak wyglądają procedury, przedstawiamy w poniższym poradniku.

Czytaj więcej

Umowa o zakazie konkurencji – czy warto ją podpisać?

Firmy, która przetwarzają poufne lub wartościowe informacje, starają się na różne sposoby zabezpieczać przed ich przekazaniem osobom niepowołanym. Dla pracowników oznacza to często konieczność podpisania umowy o zakazie konkurencji. Z czym wiąże się taka umowa i jakie są jej konsekwencje, przedstawiamy w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi