Poradnik konsumenta

W jakich sprawach pomaga rzecznik praw konsumenta?

Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online czy spory z przedsiębiorcami – to tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się rzecznik praw konsumenta. Kiedy jeszcze warto się do niego zgłosić i w jakiej formie może nam udzielić pomocy?

Czytaj więcej

Telefon na abonament – sprawdź siebie, zanim podpiszesz!

Abonamenty telefoniczne mają bardzo wielu zwolenników, między innymi ze względu na wygodę rozliczeń. Nie każdy jednak może z nich skorzystać. Niektóre z firm przed podpisaniem umowy za zgodą klienta sprawdzają jego historię w biurach informacji gospodarczej. Jeśli pojawiają się tam niekorzystne wpisy, mogą odmówić świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Czytaj więcej

Zanim weźmiesz kredyt gotówkowy – jak przygotować się do pożyczenia pieniędzy

Kredyt gotówkowy bywa bardzo pomocny w nagłych sytuacjach takich jak konieczność naprawy lub wymiany sprzętu po awarii, przeprowadzenie kosztownych badań, czy wyjątkowa okazja do jakiegoś zakupu, która nigdy się nie powtórzy. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że taki kredyt otrzymamy, warto upewnić się, że spełniamy wymagania banku. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć swoje szanse na uzyskanie kredytu.

Czytaj więcej

Kredyt on-line: jak bezpiecznie pożyczać pieniądze przez internet

Wprowadzenie do oferty banków i firm pożyczkowych kredytów on-line wprowadziło prawdziwą rewolucję. Uzyskanie potrzebnych środków stało się dużo prostsze – bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze dnia. Mimo zastosowania nowoczesnych technologii zabezpieczających proces pożyczania online, wiele osób obawia się, czy w trakcie takiej transakcji nie padną ofiarą oszustów.

Czytaj więcej

Upadłość biura podróży Millennium Travel. Czy jego klienci mogą liczyć na zwrot poniesionych kosztów?

Kilka dni temu firma Millennium Travel International oznajmiła, że jest niewypłacalna.  Co to oznacza dla klientów tego biura podróży? Dowiesz się u nas!

Czytaj więcej

Wynagrodzenie chorobowe – kto może je otrzymać i ile wynosi?

Wynagrodzenie chorobowe mogą otrzymać osoby, które podlegają ubezpieczeniu chorobowemu – dobrowolnemu lub obowiązkowemu. Prawo do niego nabywa się po tzw. okresie wyczekiwania, czyli czasie nieprzerwanego ubezpieczenia chorobowego.

Czytaj więcej

Apple Pay – czy płatności telefonem są bezpieczne?

Płatności mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Wszystko, co ułatwia i przyspiesza proces płatności za zakupy, przyjmuje się w naszym kraju niemal od ręki. Podobnie było z płatnościami Apple Pay, które wprowadzono w drugiej połowie czerwca 2018 roku. Oto najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem tych transakcji.

Czytaj więcej

Jak założyć sklep internetowy – Analiza e-commerce cz. 4

Jak założyć sklep internetowy od zera – wybór formy działalności i opodatkowania, sklep internetowy od strony technicznej. Co warto wiedzieć na początku?

Czytaj więcej

Decyzje zakupowe – Analiza e-commerce cz. 3

Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe w internecie, jak na chęć zakupu wpływa koszt produktu i opcje dostawy?

Czytaj więcej

Rękojmia, gwarancja, reklamacja – czym się od siebie różnią

W momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.

Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii

Reguluje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi