Poradnik konsumenta

Google Pay – co trzeba wiedzieć o nowej formie płatności

Rewolucyjna metoda płatności Google Pay to ułatwienie, dzięki któremu nie trzeba mieć przy sobie portfela, by zrobić zakupy – wystarczy mieć telefon lub smartwatch. Twórcy tej metody do zabezpieczenia danych stosują najnowsze technologie, a dodatkowo umożliwiają zarządzanie swoim kontem zarówno przez internet, jak i przy pomocy aplikacji. Jak działa Google Pay i jak chroni dane swoich klientów?

Czytaj więcej

Wyprzedaże online. Jakie prawa mają kupujący?

Całodobowa dostępność, produkty, których nie można znaleźć stacjonarnie, atrakcyjne ceny i specjalne promocje – to powody, dla których coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Zwłaszcza wyprzedaże online przyciągają przed ekrany tysiące internautów. Wraz z niższą ceną często akceptujemy zastrzeżenia sklepów zakazujące zwrotu czy reklamacji towaru. Czy na pewno nie mamy do nich prawa?

Czytaj więcej

Zgubiłeś dokument potwierdzający tożsamość?

Co zrobić, jeśli zgubiłeś dokument tożsamości – jakie skutki mogą spotkać osobę, która straciła dokumenty, gdzie zgłosić kradzież lub zgubę i jak sprawdzić, czy ktoś nie wyłudził pożyczki na nasze dane.

Czytaj więcej

Jak nie marnować jedzenia i zarazem oszczędzać

Jak nie marnować jedzenia? Sposoby na oszczędzanie pieniędzy dzięki racjonalnemu podejściu do zakupów spożywczych i wykorzystywaniu zapasów żywności.

Czytaj więcej

Rzetelny płatnik. Dlaczego warto płacić w terminie

Na jakie przywileje może liczyć rzetelny płatnik, a jakie konsekwencje czekają osoby, które nie płacą w terminie? Informacje dla osób płacących rachunki, abonamenty i raty.

Czytaj więcej

Ekwiwalent za urlop – kiedy przysługuje i ile można otrzymać?

Polacy pracują coraz więcej. W 2017 roku Państwowa Inspekcja Pracy musiała interweniować w sprawie niewykorzystanych urlopów aż 22 tys. razy. Najczęściej dotyczyło to pracowników, którzy nie zdążyli pójść na zaległy urlop do września następnego roku. A co z osobami, które nie skorzystały z urlopu przed rozwiązaniem umowy z danym pracodawcą? Przysługuje im ekwiwalent za każdy niewykorzystany dzień. Poniżej opisujemy, jak obliczyć jego wysokość.

Czytaj więcej

W jakich sprawach pomaga rzecznik praw konsumenta?

Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online czy spory z przedsiębiorcami – to tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się rzecznik praw konsumenta. Kiedy jeszcze warto się do niego zgłosić i w jakiej formie może nam udzielić pomocy?

Czytaj więcej

Telefon na abonament – sprawdź siebie, zanim podpiszesz!

Abonamenty telefoniczne mają bardzo wielu zwolenników, między innymi ze względu na wygodę rozliczeń. Nie każdy jednak może z nich skorzystać. Niektóre z firm przed podpisaniem umowy za zgodą klienta sprawdzają jego historię w biurach informacji gospodarczej. Jeśli pojawiają się tam niekorzystne wpisy, mogą odmówić świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Czytaj więcej

Zanim weźmiesz kredyt gotówkowy – jak przygotować się do pożyczenia pieniędzy

Kredyt gotówkowy bywa bardzo pomocny w nagłych sytuacjach takich jak konieczność naprawy lub wymiany sprzętu po awarii, przeprowadzenie kosztownych badań, czy wyjątkowa okazja do jakiegoś zakupu, która nigdy się nie powtórzy. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że taki kredyt otrzymamy, warto upewnić się, że spełniamy wymagania banku. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć swoje szanse na uzyskanie kredytu.

Czytaj więcej

Kredyt on-line: jak bezpiecznie pożyczać pieniądze przez internet

Wprowadzenie do oferty banków i firm pożyczkowych kredytów on-line wprowadziło prawdziwą rewolucję. Uzyskanie potrzebnych środków stało się dużo prostsze – bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze dnia. Mimo zastosowania nowoczesnych technologii zabezpieczających proces pożyczania online, wiele osób obawia się, czy w trakcie takiej transakcji nie padną ofiarą oszustów.

Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi