Poradnik konsumenta

Nowy Rok – nowe podejście do finansów

Tradycyjnie już wejście w nowy rok to dobry moment na dokonanie życiowych zmian. A ponieważ często takie decyzje wiążą się z wydatkami warto też zastanowić się nad sposobami kontrolowania własnych finansów.

Czytaj więcej

O prawach pasażerów w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu

Planujesz daleką podróż i postanowiłeś, że najlepszym środkiem transportu będzie samolot? Atutów tego rozwiązania jest wiele. Wygoda, szybkość, a nawet niski koszt, jeśli tylko uda się kupić bilet w promocyjnej cenie.

Czytaj więcej

Co warto wiedzieć na temat używania karty za granicą

Płatność gotówką, kartą płatniczą, czy kartą kredytową? Przed takim wyborem stajesz w różnych sytuacjach życiowych, m.in. w czasie urlopu za granicą. Warto przemyśleć, która opcja będzie dla Ciebie wygodniejsza, bardziej bezpieczna, a przede wszystkim tańsza. Świadomy wybór pozwoli uniknąć mało przyjemnego zaskoczenia, gdy po powrocie z wakacji sprawdzisz stan swojego konta. Świadomy wybór pozwoli uniknąć mało przyjemnego zaskoczenia, gdy po powrocie z wakacji sprawdzisz stan swojego konta.

Czytaj więcej

Na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy z biurem podróży

Znajomi już publikują zdjęcia z wakacji na portalach społecznościowych. A Ty odliczasz do chwili, w której będziesz mógł zapomnieć o budziku nastawionym na rano do pracy. Przeglądnąłeś już stos folderów wypełnionych fotografiami najpiękniejszych plaż i kurortów.

Czytaj więcej

Inwestycja w przyszłość, czyli jak spędzić wakacje po maturze

Egzaminy maturalne za Tobą? Z pewnością marzysz o chwili relaksu i zabawy. Wakacje są do tego doskonałą okazją. W końcu jednak przyjdzie ta myśl: „co teraz”? Staniesz przed wyborem: uczyć się dalej, czy iść do pracy.

Czytaj więcej

Chargeback – jak złożyć reklamację przy płatności kartą – infoKonsument

Zapłaciłeś w sklepie internetowym, jednak nie otrzymałeś zamówionych towarów? Biuro podróży, w którym wykupiłeś wycieczkę, ogłosiło upadłość? A może firma budowlana nie wykonała remontu na czas i chcesz odzyskać pieniądze za nieterminową realizację zlecenia?

Czytaj więcej

Zakupy w e-sklepach według nowej ustawy o prawach konsumenta

Ustawa o prawach konsumenta, która obowiązuje od 25 grudnia 2014 r., nałożyła na przedsiębiorców prowadzących sprzedaż znacznie więcej obowiązków. Wszystko po to, by zabezpieczyć konsumentów przed niekorzystnymi warunkami umowy zakupu.

Czytaj więcej

Jak uchronić swoje konto bankowe przed złodziejami

Jak autoryzujesz przelewy ze swojego konta bankowego? Korzystasz z hasła, które bank przesłał Ci pocztą? Używasz jednorazowych kodów wysyłanych SMS-em na Twój telefon? A może wpisujesz ciąg znaków z tokena?

Czytaj więcej

O narzędziach, które pomogą Ci zapanować nad budżetem

Jak często wchodzisz do sklepu z zamiarem kupna podstawowych produktów, a wychodzisz z pełnym koszykiem? Jak często ulegasz sklepowym okazjom, przez które wydajesz więcej, niż powinieneś? Jeśli prowadzisz już zeszyt, w którym zapisujesz wydatki, jesteś na dobrej drodze.

Czytaj więcej

Bezpieczne e-zakupy, czyli omijamy przedświąteczne kolejki

Kiedyś, by zrobić udane zakupy, potrzebna była lista produktów, torba i portfel. Dziś wystarczy laptop i konto internetowe. E-sklepy stały się popularną alternatywą dla tradycyjnych zakupów. Przyciągają bogatym asortymentem i konkurencyjnymi cenami.

Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi