Płatności online – Analiza e-commerce cz. 2
Na czym polegają płatności w internecie, jak ich dostawcy dbają o bezpieczeństwo użytkowników i który rodzaj płatności wybrać do sklepu internetowego?
Czytaj więcejUstawa o prawach konsumenta, która obowiązuje od 25 grudnia 2014 r., nałożyła na przedsiębiorców prowadzących sprzedaż znacznie więcej obowiązków. Wszystko po to, by zabezpieczyć konsumentów przed niekorzystnymi warunkami umowy zakupu.
Jesteś konsumentem zawsze wtedy, gdy dokonujesz zakupu w sklepie internetowym na własne potrzeby. To znaczy, że nabyty towar lub usługa nie będą wykorzystywane w działalności gospodarczej lub zawodowej. Wyżej wspomniana Ustawa (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000827) dokładnie określa, w którym momencie sklep internetowy jest zobowiązany do przekazania konsumentowi informacji na temat woli związania się umową, momentu rozpoczęcia składania zamówienia oraz rzeczywistego złożenia zamówienia. Informacje te muszą zostać udzielone w wyraźny, jasny i czytelny sposób. Obowiązku muszą dopełnić przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Muszą to zrobić najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość. W praktyce komunikaty wyświetlają się w momencie, gdy kupujący przechodzi z koszyka zakupowego do etapu finalizacji zamówienia. Dane mogą pojawić się wcześniej, np. przy opisach produktów, jak również w regulaminie sklepu.
Zanim zawrzesz umowę, sklep internetowy powinien dostarczyć Ci takie informacje jak:
Zanim potwierdzisz zakup, musisz zostać poinformowany o wszelkich ograniczeniach dostawy produktów oraz o sposobach płatności akceptowanych w sklepie internetowym. W chwili potwierdzania zamówienia, przedsiębiorca musi raz jeszcze poinformować Cię o przedmiocie umowy, sposobie porozumiewania się, cenie i pozostałych kosztach. Widok podsumowujący powinien zawierać widoczny przycisk potwierdzający chęć złożenia zamówienia, a także czytelną informację o związanej z tym opłacie. W innym przypadku, umowa nie jest wiążąca.
Nowa ustawa o prawach konsumenta przywiązuje dużą wagę do tego, byś był dobrze poinformowany. Pamiętaj jednak, że zanim złożysz zamówienie w sklepie on-line i dokonasz płatności, warto sprawdzić jego wiarygodność (możesz to zrobić za pośrednictwem www.infoKonsument.pl). Rzetelny sklep internetowy, to gwarancja pomyślnej finalizacji Twojego zakupu.
Kategoria: E-zakupy Udostępnij na:
Na czym polegają płatności w internecie, jak ich dostawcy dbają o bezpieczeństwo użytkowników i który rodzaj płatności wybrać do sklepu internetowego?
Czytaj więcejDzień Informacji Pozytywnej ma na celu pokazanie, w jaki sposób można doceniać wszystkich, którzy systematycznie i terminowo regulują swoje opłaty.
Czytaj więcejNadzoruje działalność BIG
Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk
Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi