Historia kredytowa – jak ją zbudować?
Historia kredytowa to wizytówka finansowa każdego z nas. Na jej podstawie banki podejmują decyzję o przyznaniu kredytu i warunkach jego spłaty. Podpowiadamy, jak najlepiej o nią zadbać.
Czytaj więcejAbonamenty telefoniczne mają bardzo wielu zwolenników, między innymi ze względu na wygodę rozliczeń. Nie każdy jednak może z nich skorzystać. Niektóre z firm przed podpisaniem umowy za zgodą klienta sprawdzają jego historię w biurach informacji gospodarczej. Jeśli pojawiają się tam niekorzystne wpisy, mogą odmówić świadczenia usług telekomunikacyjnych.
Klienci firm telefonicznych są nie tylko sprawdzani w BIG pod kątem zadłużeń w innych firmach, ale również dopisywani do tych baz, jeśli zalegają ze spłatą abonamentu. Jak się okazuje, dzieje się to dość często. Wśród Polaków w wieku 26-35 lat najczęstszą przyczyną zadłużenia są właśnie opłaty za telefon, internet i telewizję. Długi te wynikają z niezapłaconych rachunków i kar za zerwane umowy, ale bywają również konsekwencją impulsywnego wyboru oferty z drogim smartfonem. Rata za telefon doliczana jest do comiesięcznego abonamentu, znacznie podnosząc jego cenę. Niejednokrotnie okazuje się ona zbyt wysoka, by spłacać ją regularnie np. przez 2 lata. Skutkuje to powstaniem zadłużenia i wpisem do rejestru dłużników.
Dostawca usług telefonicznych może umieścić negatywny wpis o swoim kliencie w biurze informacji gospodarczej, jeśli:
W przypadku droższych abonamentów oznacza to, że już po miesiącu zalegania z płatnością można trafić na czarną listę dłużników.
W BIG-ach znajdują się nie tylko dane o zadłużeniu. Coraz więcej firm telekomunikacyjnych (i z innych branż) korzysta z możliwości wpisania pozytywnych informacji na temat swoich klientów. Są to wpisy świadczące o tym, że operator otrzymywał od danej osoby płatności w ustalonym wcześniej terminie, bez żadnych problemów.
Informacja pozytywna potwierdza wiarygodność konsumenta lub firmy i może być jednym z czynników decydujących np. o uzyskaniu lepszej oferty kredytu. Biorąc to pod uwagę, warto traktować terminy płatności abonamentów jako sposób na budowanie wizerunku rzetelnego płatnika.
Aby upewnić się, że będziesz mógł wziąć telefon na abonament, sprawdź, czy Twoje dane nie znajdują się w rejestrze biura informacji gospodarczej. Najłatwiej zrobić to rejestrując się w serwisie infoKonsument.pl należącym do ERIF BIG S.A. Po założeniu konta każdy ma możliwość sprawdzenia siebie lub stałego monitorowania wpisów pojawiających się na swój temat. Raz na 6 miesięcy usługa sprawdzenia dostępna jest za darmo.
Zarejestruj się już teraz, by zdobyć pewność, że abonament jest dla Ciebie dostępny.
Kategoria: Wydatki Udostępnij na:
Historia kredytowa to wizytówka finansowa każdego z nas. Na jej podstawie banki podejmują decyzję o przyznaniu kredytu i warunkach jego spłaty. Podpowiadamy, jak najlepiej o nią zadbać.
Czytaj więcejMandat karny za przekroczenie prędkości, wymuszenie pierwszeństwa czy inne wykroczenie, można opłacić od razu gotówką lub kartą płatniczą, albo w późniejszym terminie przelewem bankowym. Jak zapłacić mandat przez internet? Gdzie znaleźć informacje na jego temat?… Czytaj więcej
Nadzoruje działalność BIG
Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk
Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi