Nie zawsze zakupiony przez nas sprzęt działa tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Na szczęście w razie problemów z prawidłowym funkcjonowaniem lub fabrycznych uszkodzeń możemy skorzystać z gwarancji udzielanej przez producenta lub dystrybutora. Z reguły wymaga to samodzielnego odesłania urządzenia do sklepu lub serwisu. Od tej zasady są jednak wyjątki, a jednym z nich jest gwarancja door to door.
Czym jest gwarancja door to door?

Gwarancja door to door, czyli „od drzwi do drzwi”, oznaczana również jako D2D, wydawana jest dobrowolnie przez sklepy, które oferują towar zakupiony bezpośrednio u producentów. Jest ona wyjątkowo korzystna dla kupujących, ponieważ wadliwy sprzęt jest odbierany bezpośrednio w domu klienta, naprawiany i dostarczany ponownie do jego drzwi, a wszystko to na koszt sklepu. To znaczna różnica w stosunku do standardowej gwarancji, gdzie to klient musi sam zadbać o wysyłkę, a czasami także za nią zapłacić. Ponieważ transport sprzętu odbywa się za pośrednictwem kuriera, cały proces przebiega bardzo szybko i wygodnie.
Kiedy można skorzystać z gwarancji door to door?
Gwarancja door to door najczęściej oferowana jest w przypadku sprzętów elektronicznych, ale także wielkogabarytowych artykułów gospodarstwa domowego, takich jak lodówka czy pralka. Warunkiem skorzystania jest posiadanie ważnej karty gwarancyjnej i przedstawienie dowodu zakupu. Jeśli producent nie wspomina inaczej, obowiązuje ona przez 24 miesiące od daty zakupu.
Gwarancja door to door nie obejmuje uszkodzeń powstałych z winy klienta (niewłaściwe użytkowanie, samodzielnie dokonywane naprawy, przeróbki) lub zdarzeń losowych, takich jak pożar, zalanie, zwarcie w wyniku burzy itp.
Procedura gwarancyjna
Procedura związana ze skorzystaniem z gwarancji door to door jest niezwykle prosta. Może nieco różnić się w zależności od producenta, ale zwykle polega na zgłoszeniu reklamacji telefonicznie lub przez internetowy formularz i opisaniu usterki. Po podaniu adresu, pod który ma zgłosić się kurier, klient otrzyma informacje na temat terminu odbioru sprzętu. Następnie zostaje on przekazany do serwisu, naprawiony i odesłany, również za pośrednictwem kuriera, w to samo miejsce. Wszystkie koszty związane z transportem urządzenia pokrywa producent.

Jedynym obowiązkiem klienta jest odpowiednie zapakowanie sprzętu przed jego odebraniem przez kuriera. Najlepsze byłoby oryginalne opakowanie lub pudełko dodatkowo zabezpieczone przed uszkodzeniami, producent nie uznaje bowiem usterek, które powstały w trakcie transportu towaru do serwisu.
Podczas wybierania sprzętów RTV i AGD warto zwrócić uwagę, czy posiadają one gwarancję door to door. To jedna z najkorzystniejszych dla klienta form zabezpieczeń zakupu, która eliminuje problemy związane z samodzielnym transportem i wysyłką urządzeń.