Pozytywna codzienność – to Twoja siła nie tylko w świecie finansów!
Dzień Informacji Pozytywnej ma na celu pokazanie, w jaki sposób można doceniać wszystkich, którzy systematycznie i terminowo regulują swoje opłaty.
Czytaj więcejZakupiłeś towar niezgodny z umową, a może ujawniły się w nim jakieś wady? Taki towar podlega reklamacji! Zapoznaj się z materiałem i poznaj swoje prawa.
Internet daje nam coraz więcej możliwości. Pozwala na wykonanie wielu czynności bez wychodzenia z domu. Oprócz pozytywnego aspektu, Internet tworzy też niebezpieczeństwa. Wynika to np. z braku możliwości dotknięcia i realnego zapoznania się z produktem. Kupując on-line możesz zderzyć się z sytuacją, w której produkt nie odpowiada opisowi, wymogom technicznym oraz Twoim oczekiwaniom. W takiej sytuacji wykorzystaj możliwości, które Ci przysługują.
Przy pierwszej reklamacji wadliwego towaru możesz wybrać jedno z czterech roszczeń przysługujących w ramach rękojmi: wymiana towaru na nowy, naprawa, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy – w przypadku bardzo istotnej wady. Wariant reklamacji zależy od konsumenta, przedsiębiorca natomiast ma prawo odmówić nam wybranego wariantu, gdy jest on kosztowny w porównaniu z innym rozwiązaniem. Należy wtedy wybrać inny wariant, z trzech które pozostały.
Okres domniemanego istnienia wady przy roszczeniach opartych na podstawie rękojmi został przedłużony z 6 do 12 miesięcy. Rozumie się przez to taką sytuację, w której wada ujawni się w pierwszych dwunastu miesiącach od dnia wydania, a także uniemożliwi sprzedawcy przerzucenie winy na konsumenta. Sprzedawca będzie zmuszony udowodnić, że wada nie istniała w momencie sprzedaży.
W momencie składania reklamacji/ rękojmi Twoim obowiązkiem jest dostarczenie przedsiębiorcy wadliwego towaru. Jeżeli rekomendacja zostanie przyznana, masz prawo żądać zwrotu kosztów za przesyłkę oraz ubezpieczanie wysyłanego przedmiotu.
Jeżeli, złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na odpowiedź i ustosunkowanie się do Twoich żądań. Jeżeli w tym terminie nie otrzymasz odpowiedzi – oznacza to, że reklamacja została przyjęta przez sprzedawcę!
Rozsądnych zakupów :).
Kategoria: E-zakupy Udostępnij na:
Dzień Informacji Pozytywnej ma na celu pokazanie, w jaki sposób można doceniać wszystkich, którzy systematycznie i terminowo regulują swoje opłaty.
Czytaj więcejW momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.
Czytaj więcejNadzoruje działalność BIG
Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk
Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi