Rośnie znaczenie pozytywnych informacji finansowych o Polakach

Rośnie znaczenie pozytywnych informacji finansowych o Polakach. Pomagają one bankom i firmom usługowym weryfikować wiarygodność płatniczą konsumentów.

Większość przedsiębiorstw finansowych równolegle z danymi o zadłużeniu firm lub osób sprawdza m.in. w biurach informacji gospodarczej informacje pozytywne o swoich klientach. Dla dostawców usług i produktów liczą się bowiem dane kompleksowe, przejrzyste, wiarygodne, udostępnione online. Dzięki nim mogą lepiej ocenić ryzyko współpracy i zdecydować, czy lub na jakich warunkach sprzedadzą swój produkt konkretnemu odbiorcy.

Zachęcamy do wysłuchania rozmowy z Edytą Szymczak – prezes zarządu ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A., w której mówi ona o korzyściach płynących z posiadania pozytywnej historii płatniczej, a także o tym, jak rozpocząć jej budowanie.