Dzień Informacji Pozytywnej po raz trzeci

Już 21 maja po raz trzeci będziemy obchodzić Dzień Informacji Pozytywnej. Święto to zostało zainaugurowane przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. Inicjatywa ta ma pokazać polskim konsumentom korzyści płynące z dbania o pozytywną historię płatniczą. Ma ona także zachęcać do korzystania z możliwości sprawdzania informacji gospodarczych na swój temat lub o firmach, z którymi planujemy nawiązać dłuższą współpracę.

Od 2015 r., kiedy po raz pierwszy obchodzony był Dzień Informacji Pozytywnej, świadomość finansowa polskich konsumentów na temat korzyści płynących z posiadania pozytywnych informacji gospodarczych powoli wzrasta. Aby to sprawdzić, z okazji tegorocznego święta zapytaliśmy przypadkowych przechodniów, czy uważają się za wiarygodnych klientów i co to znaczy być rzetelnym w oczach firm i usługodawców. Co odpowiedziały przypadkowo napotkane osoby można zobaczyć tutaj.
tutaj .
ERIF od wielu lat dba o edukację społeczeństwa w zakresie praw konsumenckich. Doradza konsumentom, jak trzymać rękę na pulsie, aby mieć kontrolę nad swoimi finansami. Uczy między innymi, jak sprawdzać informacje na swój temat w bazie ERIF oraz dlaczego warto wiedzieć, kto nas sprawdzał w rejestrze.
Liczba informacji pozytywnych w bazie ERIF dynamicznie rośnie. Na koniec I kwartału 2017 r. w bazie ERIF BIG znajdowało się łącznie 7 mln wszystkich informacji gospodarczych, z czego prawie 4 mln stanowiły wpisy pozytywne dotyczące terminowo opłaconych rachunków, faktur i innych płatności. Dla porównania na koniec I kwartału 2015 roku w bazie ERIF znajdowało się jedynie 0,5 mln informacji pozytywnych.