Redakcja miesięcznika ekonomicznego „Home & Market” przyznała Order Finansowy dla ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. W kategorii „Informacja gospodarcza” doceniony został nasz produkt ERIF Decision Maker (EDM), który umożliwia pełniejszą ocenę ryzyka kredytowego z wykorzystaniem danych z bazy ERIF BIG SA.
Celem plebiscytu było wyłonienie najlepszych produktów, oferowanych przez instytucje finansowe, które okazały się unikatowe i cieszyły się największym uznaniem klientów. „Order Finansowy” został przyznany ERIF BIG S.A. już po raz drugi.
Organizator plebiscytu wybrał ERIF Decision Maker (EDM) najlepszym produktem, umożliwiającym pełniejszą ocenę ryzyka kredytowego klientów indywidualnych z wykorzystaniem danych z bazy ERIF BIG S.A.
EDM pomaga przewidzieć zachowania finansowe konsumentów w oparciu o zestaw reguł biznesowych, które wskazują klientów z najwyższym prawdopodobieństwem spłaty swoich zobowiązań, zarówno obecnych, jak i tych przyszłych.
Dzięki temu narzędziu nasi partnerzy biznesowi mogą lepiej wykorzystać wartość analityczną informacji gospodarczych w procesach decyzyjnych. Nie każde zobowiązanie jest takie samo. Istotne znaczenie w ocenie mają także takie czynniki jak: tytuł prawny zobowiązania, jego kwota, rodzaj czy wiek klienta.
Wzrost sprzedaży
Zastosowanie EDM oznacza dla naszych partnerów biznesowych wzrost sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu ryzyka na akceptowalnym poziomie. Dzięki EDM możliwe jest zwiększenie konwersji sprzedażowej i wyłonienie spośród pozyskanych już potencjalnych klientów grupy tych, którzy z powodu braku wystarczających przesłanek do szczegółowej oceny, dotychczas byli odrzucani i nie mogli korzystać z oferty. Zastosowanie większej liczby danych do oceny i zaawansowane algorytmy zapewniają precyzyjną ocenę potencjalnych klientów i lepsze wykorzystanie leadów sprzedażowych. Przeprowadzone przez nas analizy na grupach docelowych naszych klientów pokazały, że włączenie w proces decyzyjny modeli EDM umożliwi współpracę nawet z 30% dotychczas odrzucanych klientów.
Nowe szanse rynkowe
Nowe zmienne w procesach oceny potencjalnych klientów to nowe grupy docelowe. EDM otwiera perspektywy zdefiniowania nowego segmentu klientów o akceptowalnym poziomie ryzyka, dzięki zaawansowanym regułom jego oceny.