Deklaracja dostępności
ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (zwane dalej ERIF) zobowiązuje się zapewnić dostępność świadczonych konsumentom usług zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Zapewnienie dostępności usług oznacza umożliwienie konsumentom ze szczególnymi potrzebami korzystania z oferowanych przez ERIF usług zgodnie z ich przeznaczeniem na zasadzie równości z innymi konsumentami.
Niniejsza deklaracja dostępności dotyczy Strony internetowej ERIF (zwanej dalej Stroną) dostępnej pod adresem https://erif.pl/ i świadczonych konsumentom usług, których dostępność zgodnie z przepisami prawa ERIF zobowiązany jest zapewnić.
Deklaracja dotycząca Serwisu internetowego „ERIF Konsument” (dedykowanego konsumentom, którzy zawarli z ERIF umowę) dostępna jest po zalogowaniu się do tego Serwisu (w zakładce Dostępność (stopka Strony)).
Stan dostępności cyfrowej
Strona spełnia nałożone przepisami prawa wymogi dotyczące dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej w oparciu o wytyczne wynikające z normy EN 301 549 (PN-ETSI EN 301 549 V3.2.1) i wytyczne WCAG 2.1 (w zakresie zaleceń na poziomie A i AA) , zwane dalej Wytycznymi.
Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.
Dostępność informacyjna
Nasz zespół jest przygotowany merytorycznie do udzielania wsparcia w zakresie korzystania z oferowanych konsumentom usług ERIF zapewniającego wymagany przepisami prawa poziom dostępności oferowanych usług. Wsparcie świadczone jest zgodnie z potrzebami konsumentów ze szczególnymi potrzebami, w zgodzie z pozostającymi do dyspozycji ERIF narzędziami.
Konsultanci z Biura Obsługi Klienta są dostępni na miejscu w siedzibie ERIF, telefonicznie (+48 22 594 25 15), jak i mailowo ( ). Jesteśmy do dyspozycji w każdy dzień roboczy w godzinach od 8 do 16.
Skarga na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności
Jeśli jesteś konsumentem masz prawo złożenia skargi na niezapewnianie spełniania wynikających z przepisów prawa wymagań dostępności przez oferowane przez ERIF usługi.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową usług świadczonych konsumentom przez ERIF możesz zgłosić:
- na piśmie: osobiście w siedzibie ERIF albo listownie na adres Aleje Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa albo z wykorzystaniem adresu do doręczeń elektronicznych wpisanych do Bazy Adresów Elektronicznych AE:PL-86122-87207-CITSF-26.
- mailowo:
- ustnie: osobiście do protokołu podczas wizyty w ERIF albo telefonicznie +48 22 594 25 15.
Zgłaszając skargę podaj:
- imię i nazwisko;
- adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego przez Ciebie sposobu kontaktu;
- wskazanie usługi, której dotyczy skarga;
- wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez ERIF.
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych.
Skargę, która nie zawiera informacji określonych powyżej ERIF pozostawia bez rozpatrzenia.
Dodatkowo Twoja skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.
Na Twoją skargę odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi poinformujemy Cię o przyczynie braku takiej możliwości i podamy nowy termin rozpatrzenia skargi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia jej otrzymania.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na stronie: https://dostepnosc.pfron.org.pl/
Udogodnienia
Strona została dostosowana do Wytycznych w zakresie, w jakim mają one zastosowanie do przewidzianych przepisami prawa wymagań dotyczących dostępności świadczonych przez ERIF usług, w tym poprzez zapewnienie m.in. że:
- Wtyczka Eye-Able® umożliwia konsumentom ze szczególnymi potrzebami dostosowanie udostępnionych na Stronie treści cyfrowych do swoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z funkcjonalności dostępnych za pomocą wtyczki możliwe jest po kliknięciu w przycisk z ikonką „ludzika”.
- Treści na Stronie są dostępne niezależnie od orientacji ekranu – zarówno w układzie pionowym, jak i poziomym.
- Informacje na Stronie nie są przekazywane wyłącznie za pomocą koloru.
- Strona zapewnia odpowiedni kontrast tekstu do tła.
- Użytkownik Strony ma możliwość zmiany rozmiaru tekstu bez utraty czytelności i funkcjonalności.
- Zawartość Strony automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości i rozmiaru ekranu urządzenia.
- Treści na Stronie pojawiające się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu klawiatury są dostępne i czytelne.
- Użytkownik Strony może poruszać się po wszystkich jej elementach przy pomocy samej klawiatury i nie występują tzw. pułapki klawiaturowe.
- Na Stronie nie występują automatyczne multimedia, których nie da się zatrzymać, ukryć lub wstrzymać.
- Na Stronie nie ma elementów błyskających więcej niż trzy razy w ciągu sekundy.
- Każda podstrona ma unikalny i jednoznaczny tytuł.
- Linki posiadają opisy pozwalające zrozumieć ich cel nawet poza kontekstem otaczającego tekstu.
- Do zawartości Strony można dotrzeć na różne sposoby – np. poprzez menu, wyszukiwarkę, mapę Strony.
- Nagłówki i etykiety udostępnionych na Stronie formularzy (zwanych dalej Formularzami) są jednoznaczne i opisowe.
- Język Strony został prawidłowo określony w kodzie HTML.
- Elementy interaktywne Strony nie tracą widoczności po utrzymaniu fokusu klawiatury.
- Pola Formularzy są odpowiednio opisane, a użytkownik Strony ma możliwość poprawienia danych przed ich wysłaniem.
- Strona zachowuje spójną strukturę nawigacyjną i wizualną na wszystkich podstronach.
- Użytkownik Strony otrzymuje czytelne informacje o błędach wprowadzania danych oraz sugestie ich korekty.
- Strona informuje użytkownika o bieżącym stanie interakcji (np. zapisano dane, załadowano treść) w sposób dostępny.