Nowy, prosty sposób komunikacji

Miesiące prac nad tekstami, godziny spędzone nad analizą dokumentów i szablonów, ogrom pracy włożony w warsztaty – tak właśnie wyglądał w ERIF BIG S.A. projekt zmiany sposobu komunikacji.

Zależało nam na tym, żeby naszym klientom dostarczyć czytelne i zrozumiałe materiały najwyższej jakości. Zdajemy sobie sprawę, jak ważnymi aspektami jest prostota i przyjazna forma przekazów kierowanych do naszych klientów i partnerów biznesowych. W założeniach zmiany sposobu komunikacji postawiliśmy m.in. na usuwanie niepotrzebnych treści, przebudowanie trudnych konstrukcji gramatycznych czy zwrotów nawiązujących do języka urzędowego.

Czego od komunikacji oczekuje klient

Najważniejsze, czego każdy z nas oczekuje w kontakcie z instytucjami, to treści, pozwalające na zrozumienie tego, co czytamy. W tematach dotyczących kwestii finansowych jest to szczególnie ważne. Tylko w ten sposób możemy w pełni świadomie dokonać wyboru najlepszego rozwiązania. Właśnie dlatego koncentrujemy działania na odbiorcach i z myślą o nich uprościliśmy nasz sposób komunikacji.

Tematyka biur informacji gospodarczych

W porównaniu do innych instytucji z branży finansowej, wiedza na temat BIG-ów w społeczeństwie nadal jest dość niska. Wpływ na to może mieć kilka czynników. Często wybieramy rozwiązania, które już znamy. Brak nam motywacji i determinacji do wczytywania się w zawiłe teksty produktowe. Boimy się trudnych słów i skomplikowanych prawniczych zwrotów. A gdy dojdzie do tego obawa przed zbyt czasochłonnymi formalnościami – wolimy zrezygnować. 

– To właśnie na nas spoczywa odpowiedzialność, aby edukować i zapewnić przyjazną formę korzystania z naszych produktów – mówi Edyta Szymczak, Prezes Zarządu ERIF BIG S.A.  – Właśnie dlatego postanowiliśmy przepracować przekaz, jaki kierujemy do naszych klientów.

Nowa strona internetowa ERIF.PL

Jednym z najważniejszych elementów projektu zmiany sposobu komunikacji było zbudowanie nowej strony internetowej www.erif.pl. Jej nowa odsłona to nie tylko nowoczesna szata graficzna, ale przede wszystkim łatwiejsza nawigacja i większa czytelność zamieszczonych informacji.

Tworząc nową witrynę internetową, zależało nam na tym, by poprawić czytelność i poziom zrozumienia zamieszczanych na niej informacji. Duży nacisk położyliśmy też na treści, które są nie tylko interesujące i zrozumiałe, ale również „miłe dla oka” – mówi Edyta Szymczak, Prezes Zarządu ERIF BIG S.A.  

Nowa wersja www.erif.pl została też wyposażona w opracowane na nowo dokumenty i pisma, które zyskały na czytelności i są jeszcze łatwiejsze do wypełnienia przez korzystających ze strony internetowej konsumentów oraz przedsiębiorców.

 Przebieg prac

Celem tej „komunikacyjnej rewolucji” było uproszczenie języka, jakim posługujemy się w dokumentach, artykułach czy w codziennych kontaktach z klientami. Nasze działania w tym zakresie wspierał dr hab. Tomasz Piekot, językoznawca specjalizujący się w upraszczaniu komunikacji.  

– Przeanalizowaliśmy pisma i dokumenty, które funkcjonowały w naszym codziennym obiegu wymiany informacji z klientami. Rozpoczęliśmy od cyklu szkoleń, dzięki którym udało się pokazać wszystkim pracownikom, że można komunikować się znacznie prościej. W kolejnych miesiącach opracowaliśmy na nowo wszystkie dokumenty i materiały informacyjne, zwracając przy tym uwagę zarówno na język, jak i na formę wizualną – mówi Edyta Szymczak, Prezes Zarządu ERIF BIG S.A.  

Ostatnie wpisy

ERIF4Group, czyli nowy model współpracy dla partnerów ERIF

Ofertę ERIF Biura Informacji Gospodarczej wzbogacił nowy model współpracy. Jest on skierowany do partnerów biznesowych działających w ramach jednej grupy firm – z podmiotami powiązanymi lub ściśle współpracującymi. Nowe rozwiązanie znacznie ułatwi im korzystanie z usług naszego biura. Zarówno…

Za nami pierwsza edycja Kongresu Lendtech

W zeszłym tygodniu (24.09.2020 r.) mieliśmy przyjemność wziąć udział w I edycji Kongresu Lendtech, zorganizowanego przez Polski Związek Instytucji Pożyczkowych oraz Projekt Akademia. Ogromnie się cieszymy, że pomimo wciąż niestabilnej sytuacji pandemicznej i „nowej rzeczywistości” w jakiej przyszło nam funkcjonować, byliśmy – jako… Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju

Reguluje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi