Uruchomiliśmy nową wersję oficjalnej strony internetowej. Serwis został zmodyfikowany zarówno pod względem wizualnym, jak również merytorycznym i funkcjonalnym. Nowa odsłona www.erif.pl to nie tylko nowoczesna szata graficzna, ale przede wszystkim łatwiejsza nawigacja i większa czytelność zamieszczonych informacji. Wszystko po to, by strona była jeszcze bardziej przyjazna klientom ERIF BIG S.A.
Przebieg prac nad stroną
Nowa strona Biura Informacji Gospodarczej ERIF powstała całkowicie od podstaw, a prace nad nią poprzedził audyt dotychczasowego serwisu oraz szczegółowa diagnoza użytkowników strony i ich potrzeb. Nie zabrakło również warsztatów projektowych z udziałem pracowników firmy, dzięki czemu udało się wypracować nową, odpowiadającą potrzebom użytkowników strony strukturę informacji. Serwis został podzielony na cztery sekcje, każda dedykowana innej grupie odbiorców. Pozwoliło to osiągnąć spójny efekt końcowy, który zawiera informacje dla klientów indywidualnych, firm, instytucji i samorządów oraz korporacji.
– Tworząc nową witrynę internetową zależało nam na tym, by unowocześnić szatę graficzną, zwiększyć estetykę, ale przede wszystkim ułatwić naszym klientom i partnerom biznesowym nawigację po stronie oraz poprawić czytelność zamieszczanych na niej informacji – mówi Edyta Szymczak, Prezes Zarządu ERIF BIG S.A. – Duży nacisk położyliśmy też na wizualną stronę witryny. Mamy nadzieję, że dzięki temu zawarte w niej treści będą nie tylko interesujące, ale również „miłe dla oka”.
Informacje gospodarcze na komputerze, smartfonie i tablecie
Nowa strona internetowa jest w pełni responsywna, co oznacza, że jest tak samo funkcjonalna na komputerze, smartfonie i tablecie. Witryna została też wyposażona w rozwiązania dla osób z dysfunkcją wzroku. Przejrzysty układ ułatwia dostęp do najważniejszych informacji i funkcjonalności, dzięki czemu nawigacja jest znacznie prostsza i bardziej intuicyjna.
Współpraca
Koncepcję, projekt oraz wdrożenie serwisu zrealizowała wrocławska agencja Proformat.
Zależało nam na uatrakcyjnieniu części wizualnej, co było jedynie częścią naszych prac. Przede wszystkim skupiliśmy się na sposobie prezentacji treści i wprowadzanych rozwiązaniach, by były intuicyjne i łatwe do zrozumienia – mówi Mateusz Żółkiewicz, CEO Agencji Interaktywnej Proformat. Na podstawie szczegółowych badań dotyczących użyteczności serwisu, skróciliśmy i uprościliśmy ścieżki dotarcia do poszczególnych części serwisu. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom nowa strona jest bardziej intuicyjna i przyjazna, zarówno dla użytkowników, jak i administratorów systemu. Wierzymy, że wszystkie zastosowane funkcjonalności będą dobrze służyć użytkownikom strony erif.pl
Przekazy zostały czytelnie podzielone dla poszczególnych odbiorców. W zupełnie nową szatę graficzną zostały ubrane liczne artykuły poradnikowe dla przedsiębiorców i konsumentów. Również od strony językowej witryna została gruntownie przepracowana. Dzięki współpracy z dr hab. Tomaszem Piekotem udało się znacząco uprościć zawarte na niej informacje.
– Przystępność języka w dużym stopniu decyduje o tym, czy odbiorca tekst zrozumie. Szczególnie dotyczy to specjalistycznych treści, które są publikowane w internecie. Ich użytkownicy czytają je w różnych okolicznościach – często na smartfonach, w pośpiechu. Internetowe przekazy powinny być zatem maksymalnie proste, czytelne i zrozumiałe. Właśnie nad taką „mobilszczyzną” pracowaliśmy wspólnie z ERIF BIG S.A. przy tworzeniu nowej witryny – mówi dr hab. Tomasz Piekot, językoznawca specjalizujący się w upraszczaniu komunikacji.
Nowa jakość dokumentów i pism
Nowa odsłona www.erif.pl została wyposażona także w opracowane na nowo dokumenty i pisma, które zyskały na czytelności i są jeszcze łatwiejsze do wypełnienia przez korzystających ze strony internetowej konsumentów i przedsiębiorców.