Konsument w dobie COVID-19 – bezpłatna konferencja online

Jakie są Twoje prawa konsumenckie, gdzie szukać pomocy prawnej i jak „sprawdzać firmy” podczas zakupów on-linie? Jeśli chcesz znać swoje prawa, weź udział w bezpłatnej konferencji on-line „Konsument w dobie COVID-19”, która odbędzie się już 15 marca w godz. 10.00-14.00.  

Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Praw Konsumenta, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquilla zapraszają na konferencję on-line, która ma na celu edukację na temat praw konsumentów w czasie Covid-19. W jej trakcie, eksperci opowiedzą o tym gdzie szukać darmowej pomocy prawnej i jak wykorzystać działalność Biura Informacji Gospodarczej w zakresie przydatności usługi „sprawdzenia firmy” podczas zakupów online, a także w jaki sposób zweryfikować informacje na swój temat w kontekście ochrony danych osobowych.

Konferencja odbędzie się on-line 15 marca br. w godz. 10.00 – 14.00. Rejestracja odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza rejestracyjnego: https://erif.pl/kampanie/konferencja/

O organizatorach:

ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A.

ERIF prowadzi system wymiany informacji finansowej zawierający dane o zobowiązaniach konsumentów i podmiotów gospodarczych. Znajdują się w nim wpisy dotyczące zarówno nieterminowo regulowanych płatności, jak i informacje o rzetelnych podmiotach i konsumentach regulujących swoje zobowiązania na czas.

Z usług biura korzystają konsumenci, przedsiębiorcy, banki, fundusze sekurytyzacyjne, jednostki samorządu terytorialnego, spółki prawa handlowego działające na rzecz gmin i inne podmioty poszukujące kompleksowych informacji o klientach i kontrahentach.

Każdy konsument może sprawdzić jakie dane na jej temat przechowywane są w bazach ERIF. W tym celu należy założyć specjalne konto w serwisie www.erif.pl, w części dedykowanej konsumentom.

Stowarzyszenie Aquilla

Stowarzyszenie działa m.in. na polu szeroko rozumianego prawa konsumenckiego. Celem realizowanych projektów jest poprawa świadomości prawnej w społeczeństwie oraz udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej konsumentom. Stowarzyszenie prowadzi poradnictwo konsumenckie, wspiera konsumentów w sądzie, edukuje i szkoli. Kontakt: +71 74 000 22, e-mail .

Agenda:

Rozpoczęcie konferencji

I. Temat: Jak nie stracić pieniędzy w rzeczywistości on-line. Bezpieczne zakupy | 40 min – ERIF BIG S.A.

PRZERWA | 15 min

II. Temat: Rok z COVID – 19. Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na konsumentów. | 90 min – Stowarzyszenie Aquilla

PRZERWA | 15 min

III. Temat: Ochrona przed wyłudzeniami, reaguj na informacje i śpij bezpiecznie. | 40 min – ERIF BIG S.A.

Zakończenie konferencji

Serdecznie zapraszamy!

Ostatnie wpisy

Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL w praktyce

Od 1 czerwca 2024 r. banki, instytucje pożyczkowe, leasingodawcy, notariusze czy dostawcy usług telekomunikacyjnych będą zobowiązani do sprawdzenia numerów PESEL klientów w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Rejestr działa od połowy listopada minionego roku, w tym czasie… Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi