Konsumencie – masz prawo wiedzieć

Rzeczywistość pandemiczna ustala nowe reguły i „zasady gry” w różnych aspektach naszego życia, również jako konsumentów. Zamknięte – w zasadzie z dnia na dzień – sklepy, galerie handlowe, punkty usługowe powodują m.in. przekierowanie ruchu klientów z tradycyjnego handlu do kanału on-line. I nic w tym złego, robienie zakupów przez internet jest szybkie, dość łatwe, a przede wszystkim pozwala zachować dystans społeczny – co jak wiadomo w czasie pandemii jest na wagę złota. Ale to także duże wyzwania – jak robić bezpieczne zakupy w internecie, na co zwracać uwagę, jak i gdzie dochodzić swoich praw, albo co robić w sytuacji gdy z naszej karty członkowskiej na siłownię pobierane są składki, a siłownia jest zamknięta?

W związku z tym, że obecna pandemia to sytuacja bez precedensu i jako konsumenci nie mamy doświadczeń do których możemy się odwołać, czy bazować na wcześniejszych doświadczeniach, wiele osób czuje się niepewnie w zakresie swoich praw i potrzebuje wsparcia. Dlatego ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquila pod koniec marca zorganizowały e-konferencję w całości dedykowaną prawom konsumenta. Obejrzyj materiał video z konferencji – 3 prezentacje ekspertów, praktyczne porady i garść najlepszych informacji.

Ostatnie wpisy

Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL w praktyce

Od 1 czerwca 2024 r. banki, instytucje pożyczkowe, leasingodawcy, notariusze czy dostawcy usług telekomunikacyjnych będą zobowiązani do sprawdzenia numerów PESEL klientów w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Rejestr działa od połowy listopada minionego roku, w tym czasie… Czytaj więcej

Instytucje, które dbają o Twoje bezpieczeństwo i regulują działalność BIG

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Nadzoruje działalność BIG

Związek Przedsiębiorców Finansowych w Polsce

Dobrowolne przystąpienie do Zasad Dobrych Praktyk

Urząd Ochrony Danych Osobowych

Opiniuje Regulamin Zarządzania Danymi