Jak czytać raporty na Twój temat?

Raporty, które Ci udostępniamy, przygotowaliśmy z myślą o Twojej wygodzie. Zależy nam na zaprezentowaniu zamieszczonych w nim informacji w przejrzysty i czytelny sposób. Sprawdź, jak czytać poszczególne raporty na swój temat:

I. Raport o konsumencie

Część I – informacje ogólne i statystyki

W tej części dowiesz się, ile posiadasz wpisów negatywnych – poznasz liczbę wierzycieli, którzy dopisali informacje do naszej bazy, a także sprawdzisz łączną kwotę zadłużenia.

Analizując tę część, dowiesz się, ile posiadasz pozytywnych wpisów gospodarczych – jakie firmy nagrodziły Cię takim wpisem, z jakiego tytułu oraz na jaką łączną kwotę.

Interpretacja wyników w raporcie:

Posiadasz wpis negatywny

Twoja wiarygodność płatnicza jest zła. Zaległości w spłacie zobowiązań wynoszą więcej niż 30 dni. Możesz mieć trudności z zaciągnięciem kolejnych zobowiązań, np. wzięcie kredytu, pożyczki, zakupu sprzętu na raty czy nawet z podpisaniem umowy abonamentowej na telefon czy internet. Skontaktuj się z wierzycielem i ustal warunki spłaty zadłużenia – jego spłata spowoduje usunięcie negatywnego wpisu i odblokuje Ci dostęp do usług na rynku.

Jeżeli posiadasz wpisy negatywne, sprawdź również Część II – pełny zakres informacji gospodarczych, która znajduje się zaraz pod informacjami ogólnymi.

Posiadasz wpis pozytywny

Gratulujemy! Nie masz w naszej bazie opóźnień w spłacie zobowiązań pożyczkowych czy abonamentowych. Twój wierzyciel nagradza Cię za terminowe płatności, dopisując pozytywne informacje do naszej bazy. Złóż wniosek u innych usługodawców i zwiększ swoją wiarygodność płatniczą – pobierz upoważnienie do wpisania danych pozytywnych, wypełnij je i złóż u usługodawcy, z którym masz podpisaną umowę.

Jeżeli posiadasz wpisy pozytywne, sprawdź również Część II – pełny zakres informacji gospodarczych, która znajduje się zaraz pod informacjami ogólnymi.

Posiadasz wpis pozytywny i negatywny

Posiadasz jednocześnie wpisy pozytywne i negatywne – zaległości w spłacie zobowiązań wynoszą więcej niż 30 dni. Skontaktuj się z wierzycielem, opłać nieuregulowane zobowiązania.

Jeżeli posiadasz wpisy pozytywne i negatywne, sprawdź również Część II – pełny zakres informacji gospodarczych, która znajduje się zaraz pod informacjami ogólnymi.

Brak wpisów

Nie masz wpisów i nie można określić Twojej wiarygodności płatniczej. Nie masz zaległości płatniczych w naszej bazie. Zacznij pracować nad swoją wiarygodnością finansową i zbieraj informacje pozytywne. Pobierz upoważnienie do wpisania danych pozytywnych, wypełnij je i złóż u usługodawcy, z którym masz podpisaną umowę.

Jeżeli nie posiadasz wpisu, w Części II – pełny zakres informacji gospodarczych nie będzie zawierał żadnych informacji.

Przedstawimy Ci w graficznej formie, jak radzisz sobie ze spłatą zobowiązań i porównamy te informacje z danymi statystycznymi pozostałych konsumentów, którzy są dopisani do naszej bazy.

Część II – pełny zakres informacji gospodarczych

Zestawiliśmy tu szczegółowe informacje na temat tego:

  • kto jest wierzycielem Twojego zaległego zobowiązania,
  • jakie są jego dane,
  • jaka jest dokładna kwota zadłużenia,
  • czy zobowiązanie jest przedawnione,
  • czy zobowiązanie było przedmiotem cesji,
  • czy zobowiązanie posiada wyrok sądowy.

Tutaj znajdziesz wszystkie szczegóły pozytywnych wpisów zgromadzonych w naszej bazie. Dowiesz się m.in.:

  • którzy kontrahenci postanowili nagrodzić współpracę z Tobą pozytywną informacją,
  • czy usługodawcy, których poprosiłeś do dopisywanie informacji pozytywnych wywiązali się z obietnicy,
  • czego dotyczą poszczególne wpisy,
  • jakie są kwoty regularnie przez Ciebie spłacanych zobowiązań.

II. Raport z Rejestru Zapytań

Pobrany raport to zestawienie wszystkich zapytań na Twój temat, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy – zarówno tych wygenerowanych przez Ciebie (gdy pobierasz Raport o konsumencie na swój temat), jak również tych, które otrzymaliśmy od różnych firm i usługodawców, z którymi podejmowałeś w tym czasie współpracę. Pamiętaj, że zapytanie o Ciebie może być wykonane tylko na podstawie Twojego upoważnienia, które jest ważne 60 dni od jego udzielenia.

Lista zapytań z ostatnich 12 miesięcy tworzy się w systemie ERIF, czyli po zalogowaniu się i wybraniu zakładki Sprawdzanie > Sprawdź siebie > Raport z Rejestru Zapytań. Raport odnosi się do informacji na Twój temat. Po udostępnieniu firmie zgody na sprawdzenie informacji na Twój temat, w tym miejscu możesz sprawdzić, czy firma rzeczywiście zweryfikowała te informacje. 

Interpretacja:

Ty pobierasz informacje

Jeżeli pobrałeś raport na swój temat, w Rejestrze Zapytań pojawi się Twoje imię i nazwisko pod typem zapytania. Kliknij przycisk „Pobierz raport w PDF” – znajdziesz tam raport, który już wcześniej widziałeś.

Firma pobiera informację – za Twoją zgodą

Ubiegając się o pożyczkę, kredyt czy usługi abonamentowe, dajesz firmom, z którymi zamierzasz podjąć współpracę, upoważnienie do sprawdzenia informacji na Twój temat.

Jeżeli w zestawieniu znajdzie się taka firma, oznacza to, że wykorzystała upoważnienie, które od Ciebie otrzymała.
Aby zobaczyć szczegóły udostępnione sprawdzającemu Cię podmiotowi, kliknij link „Zobacz pełny raport” lub przycisk „Pobierz raport w PDF”. Nazwa firmy, która Cię sprawdziła, znajduje się pod typem zapytania.

Firma pobiera informację – bez Twojej zgody

W tej sytuacji mogło dojść do kradzieży tożsamości. Jeżeli w zestawieniu pojawi się nazwa firmy, z którą nie planujesz podjąć współpracy, koniecznie skontaktuj się z nią i wyjaśnij sprawę – dzięki temu możesz w porę zapobiec wyłudzeniu!

III. Raport o dokumencie

Pomoże Ci zweryfikować, czy ktoś próbował użyć Twojego skradzionego lub zgubionego dokumentu oraz, czy zamierzał wykorzystać Twoje dane. W raporcie tym znajdziesz informacje o firmach, w których próbowano wykorzystać te dane.

Jeżeli po pobraniu znajdziesz w nim następującą informację:

Interpretacja:

Koniecznie zapoznaj się z jego dalszą częścią, w której znajdziesz:

  • dane podstawowe o Twoim dokumencie,
  • informację o okolicznościach posłużenia się dokumentem,
  • dane wystawcy dokumentu,
  • dane przekazującego informacje.

Po weryfikacji tych informacji skontaktuj się z firmą, która przekazała te informacje i wyjaśnij tę sytuację. W razie konieczności bezzwłocznie zastrzeż swój dokument.

Inny komunikat, który możesz zobaczyć to:

Interpretacja:

I tu uspokajamy – komunikat ten oznacza, że nikt nie zgłosił żadnej informacji na temat Twojego dokumentu. Jeżeli dokument został Ci skradziony lub doszło do jego zaginięcia, koniecznie zastrzeż go i nie pozwól go wykorzystać do próby wyłudzenia.

W takiej sytuacji bardzo ważne jest stałe monitorowanie swojej sytuacji i możliwość szybkiej reakcji, w razie gdyby pojawiła się próba wykorzystania Twoich danych. Pomoże Ci w tym usługa „Monitoruj siebie”. Czytaj więcej na >> Monitoruj siebie