Dostępność

Deklaracja dostępności

ERIF Biuro Informacji Gospodarczej  S.A. (zwane dalej ERIF) zobowiązuje się zapewnić dostępność świadczonych konsumentom usług zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Zapewnienie dostępności usług oznacza umożliwienie konsumentom ze szczególnymi potrzebami korzystania  z oferowanych przez ERIF usług zgodnie z ich przeznaczeniem na zasadzie równości z innymi konsumentami.

Niniejsza deklaracja dostępności dotyczy Serwisu internetowego „ERIF Konsument” (zwanego dalej: Serwisem) dostępnego dla konsumentów, którzy zawarli z ERIF umowę i w związku z tym udostępniono im dane umożliwiające logowanie się i korzystanie z Serwisu. Deklaracja dostępna jest w zakładce Dostępność (stopka Serwisu).

Stan dostępności cyfrowej

Portal spełnia nałożone przepisami prawa wymogi dotyczące dostępności usług.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej w oparciu o wytyczne wynikające z normy EN 301 549 (PN-ETSI EN 301 549 V3.2.1) i wytyczne WCAG 2.1 (w zakresie zaleceń na poziomie A i AA) , zwane dalej Wytycznymi.

Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.

Dostępność informacyjna

Nasz zespół jest przygotowany merytorycznie do udzielania wsparcia w zakresie korzystania z oferowanych konsumentom usług ERIF zapewniającego wymagany przepisami prawa poziom dostępności oferowanych usług. Wsparcie świadczone jest zgodnie z potrzebami konsumentów ze szczególnymi potrzebami, w zgodzie z pozostającymi do dyspozycji ERIF narzędziami.

Konsultanci z Biura Obsługi Klienta są dostępni na miejscu w siedzibie ERIF, telefonicznie (+48 22 594 25 15), jak i mailowo ( ). Jesteśmy do dyspozycji w każdy dzień roboczy w godzinach od 8 do 16.

Skarga na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności

Jeśli jesteś konsumentem masz prawo złożenia skargi na niezapewnianie spełniania wynikających z przepisów prawa wymagań dostępności przez oferowane przez ERIF usługi.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową usług świadczonych konsumentom przez ERIF możesz zgłosić:

Zgłaszając skargę podaj:

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Dostępność.             

Skargę, która nie zawiera informacji określonych powyżej  ERIF pozostawia bez rozpatrzenia.

Dodatkowo Twoja skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.

Na Twoją skargę odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi poinformujemy Cię o przyczynie braku takiej możliwości i podamy nowy termin rozpatrzenia skargi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia jej otrzymania.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na stronie: https://dostepnosc.pfron.org.pl/

Udogodnienia

Serwis został dostosowany do Wytycznych w zakresie w jakim mają one zastosowanie do przewidzianych przepisami prawa wymagań dotyczących dostępności świadczonych przez ERIF usług, w tym poprzez zapewnienie m.in. że:

  1. Elementy aktywne w Serwisie są dostępne za pomocą klawiatury
  2. Nie posiadamy pułapek klawiaturowych
  3. Posiadamy ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce
  4. Na stronie Serwisu nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
  5. Na stronie Serwisu jest mapa strony
  6. Wygląd i działanie menu jest takie same na wszystkich podstronach
  7. Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony
  8. Nie ma elementów, które szybko błyskają na czerwono lub gwałtownie zmieniają jasność
  9. Można powiększyć widok strony Serwisu do 200%
  10. Z  treści Serwisu można korzystać bez względu na orientację ekranu
  11. Na stronie  Serwisu nie ma informacji przekazywanych jedynie za pomocą koloru
  12. Na stronie Serwisu nie ma instrukcji odnoszącej się do koloru elementu
  13. Na stronie Serwisu nie ma informacji przekazywanych jedynie poprzez użycie pozycji lub formy
  14. Na stronie Serwisu nie ma automatycznie uruchamianego dźwięku, którego nie da się zatrzymać
  15. Na stronie Serwisu nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie da się zatrzymać
  16. System Serwisu posiada tytuły stron, które mają poprawną strukturę
  17. Obok dostępnych w Serwisie pól formularzy (zwanych dalej Formularzem) są etykiety mówiące jasno, jakie dane wpisać
  18. Informacja o błędzie w Formularzu jasno opisuje błąd, jest dostępna i zrozumiała dla wszystkich użytkowników
  19. Przy błędnie wypełnionych polach pojawia się podpowiedź jak poprawnie wpisać w nie dane
  20. W Formularzu, związanym ze zobowiązaniami prawnymi lub finansowymi, można zweryfikować i poprawić dane przed ich wysłaniem
  21. Dokumenty udostępnione do pobrania mają informację o formacie i rozmiarze
  22. Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1
  23. Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów
  24. Treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika (nie działa u nas spod klawiatury)
  25. Cel każdego łącza wynika z samej treści łącza lub z treści tekstu powiązanego z kontekstem łącza określonym programowo
  26. Nagłówki i etykiety w Serwisie opisują temat lub cel treści.
  27. Każdy interfejs Serwisu posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny.
  28. Domyślny język naturalny każdej podstrony internetowej Serwisu, dokumentu nieinternetowego, może zostać odczytany przez program komputerowy.
  29. Język naturalny każdej części lub frazy zawartej w treści może zostać odczytany przez program komputerowy, z wyjątkiem nazw własnych, wyrażeń technicznych, słów w nieokreślonym języku oraz słów i fraz, które stanowią część żargonu w bezpośrednio otaczającym je tekście
  30. Przeniesienie fokusa na dowolny element interfejsu użytkownika Serwisu nie zmienia treści w sposób mogący wprowadzać użytkownika w błąd lub dezorientację
  31. Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika.
  32. Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane.
  33. Wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie obraz tekstu

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi dostępności usług

  1. Administrator danych. Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych w związku ze złożeniem wniosku jest ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. z siedzibą w Warszawie (00-807), Al. Jerozolimskie 100, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000182408, NIP 5262753128, o kapitale zakładowym 4 600 000,00zł, wpłaconym w całości, adres e-mail: , zwana dalej ERIF.
  2. Inspektor ochrony danych. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych przez ERIF, możesz skontaktować się z inspektorem ochrony danych listownie na adres: ERIF S.A., Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa lub drogą elektroniczną na adres .
  3. Cele przetwarzania danych. Twoje dane będą przetwarzane w celu:
    a) rozpatrzenia zgłoszenia dotyczącego braku dostępności usługi lub skargi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na mocy ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 ro zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
    b) w celu kontaktu z Tobą w sprawie zgłoszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
    c) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi ze złożeniem oraz realizacją wniosku na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na zapewnieniu ERIF możliwości dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
  4. Okres przechowywania danych. Twoje dane będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia zgłoszenia lub skargi oraz przez czas wymagany przepisami o archiwizacji lub do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  5. Odbiorcy danych. Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być podmioty wspierające ERIF w procesach biznesowych (tzw. podmioty przetwarzające), takie jak dostawcy usług IT.
  6. Dobrowolność podania danych. Podanie danych osobowych w zakresie określonym w deklaracji dostępności jest niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia Twojej skargi. Niepodanie danych może skutkować brakiem możliwości rozpatrzenia zgłoszenia lub skargi.
  7. Przysługujące prawa. Przysługują Ci następujące prawa: prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – w Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przysługuje Ci również prawo wniesienia sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, jeśli ERIF przetwarza je w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora lub strony trzeciej.
  8. Wnioski dotyczące realizacji praw możesz przesyłać listownie na adres ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. Al. Jerozolimskie 100, 00-807 Warszawa, lub drogą elektroniczną na adres